Power International AS –konserni on Pohjoismaissa toimiva elektroniikkajätti. Konsernin pääomistajia ovat Awilhelmsen AS, Dolphin Invest AS sekä TNT -yhtiöt, joiden takana on mm. Øivind Tidemandsen, joka on myös mm. XXL-urheilukauppaketjun perustaja. Power International AS:n liikevaihto on noin 1,2 miljardia euroa.

Power palvelee asiakkaita Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Ruotsissa, joiden lisäksi konserniin kuuluvat myös Expert Suomi, Expert Tanska ja Punkt1 (Tanska). Eri mailla on omat myyntiorganisaationsa, mutta esimerkiksi IT, talous, logistiikka ja hankinta on keskitetty yhteisiksi palveluiksi ja toimii Power Internationalin alla. Power on panostanut Pohjoismaiden kattavaan myymäläverkostoon, mutta myös yhä enemmän verkkokauppaan – jo noin 50% liikevaihdosta tulee verkkokaupan kautta.

Innostutko työstä, jossa sinulla on mahdollisuus vaikuttaa jopa miljoonien asiakkaiden käyttäjäkokemukseen? Etsimme Powerille UX Designeria TAMPEREELLE vastaamaan käyttäjäkokemuksen suunnittelusta!

UX Designer – työnkuva

UX Designerin työssä sinulla on mahdollisuus vaikuttaa isosti asiakaskokemukseen sekä muuhun tekemiseen – verkkokaupassa voit pienilläkin muutoksilla vaikuttaa esimerkiksi ostokokemukseen ja puolestaan myymäläjärjestelmien käyttäjäkokemusta kehittämällä työntekijät voivat keskittyä yhä enemmän tärkeimpään eli asiakkaiden palvelemiseen. Käyttäjäkokemuksen suunnittelussa vastuullasi on loppukäyttäjän kannalta mahdollisimman yksinkertaisten, toimivien ja lisäarvoa tuottavien ratkaisujen tuottaminen. Tavoitteenasi on ymmärtää, miten asiakas/käyttäjäkokemusta saataisiin kehitettyä ja onko se teknisesti mahdollista. Käyt siis keskustelua jatkuvasti hyvin monen eri sidosryhmän kanssa, jotta pystyt viemään käyttäjäkokemuksen suunnittelua ja toteutusta eteenpäin. Käyttäjäkokemuksen kehittäminen liittyy suurilta osin verkkokauppaan, mutta tarkoituksena on olla mukana myös sisäisten työkalujen kehittämisessä.

UX Designer on osa keskitettyä IT-tiimiä, joka toimii Power Internationalissa vastaten kaikkien konsernin maiden IT:stä. UX Designerina työskentelet järjestelmäkehitystiimissä, jonka vetäjänä toimii Powerin CTO. Lähimmät työkaverisi ovat siis senior devaajat sekä eri maiden Web Managerit.

Powerilla on mahdollisuus tehdä etätöitä, mutta kuitenkin jatkossa koronatilanteen pikkuhiljaa helittäessä on tarkoituksena, että tehdään töitä myös paikan päällä Tampereella.

Onko sinussa POWERia?

  • Olet erinomainen visuaalinen suunnittelija, jolla on vahva ymmärrys digitaalisesta käyttökokemuksesta ja UX-suunnittelusta.
  • Sinulla on kyky hyödyntää UI-kirjastoa visuaalisessa kehittämisessä sekä ymmärrät, miten rakennetaan toimiva käyttäjäflow.
  • Kyky keskustella ja tehdä yhteistyötä eri tiimien kanssa on yksi tehtävän tärkeimmistä osa-alueista. Siksi sinulla tulee olla erinomaiset viestintätaidot ja innostusta toimia tämän tyylisessä roolissa.
  • Olet kiinnostunut sovittamaan suunnitteluosaamisesi yhteen teknologian ammattilaisten kanssa.
  • Otat vastuuta kehitysprojekteista ja uskallat sanoa välillä myös ei – sinä asiantuntijana ymmärrät, mihin suuntaan käyttäjäkokemusta ollaan kehittämässä ja osaat tämän pohjalta arvioida ja tehdä päätöksen viedäänkö jotkut organisaatiosta tulevat ideat tuotantoon vai ei.
  • Pystyt työskentelemään sekä suomeksi että englanniksi.

Miksi Power ja UX Designerin työ?

  • Työn suuri vaikuttavuus – käytännössä miljoonat eri asiakkaat tulevat näkemään työsi tuloksen
  • Mahdollisuus työskennellä kansainvälisellä tasolla tehden yhteistyötä kaikkein konsernin maiden kanssa
  • Mahdollisuus päästä osaksi jatkuvasti kehittyvää ja kasvavaa konsernia – myynti on kasvanut tasaiseen tahtiin ja kasvua on edelleen odotettavissa etenkin verkkokaupan myynnissä.
  • Mahdollisuus oppia lisää myös teknisestä puolesta oman mielenkiinnon mukaan
  • Mahdollisuus kehittyä monipuolisessa roolissa – pääsee kehittämään verkkokaupan lisäksi myös muita tärkeitä asiakasrajapintoja
  • Isosta koostaan huolimatta Powerissa on hyvin matala hierarkia ja kulttuuria leimaa vahva tiimihenkisyys, kova tekemisen meininki ja asiakaslähtöisyys.